/

En vecka av stress och ljusglimtar

Wow vilken fredagsfeeling som ligger i luften idag. Det startade redan imorse då jag klev upp vid 05 och såg solen gå upp över ett sovande Uppsala. Det är dygt att kliva upp tidigt, men då man väl är uppe är det verkligen magiskt. Faktiskt. Annars? Jag har gått in i väggen typ sju gånger mentalt under dessa fem dagar. Utan att överdriva. Det har pendlat mellan äh-jag-bryr-mig-inte-det-kommer-att-gå-bra skratt och fan-jag-kommer-aldrig-få-min-examen-gråt. Just nu känner jag mig rätt stabil dock. Vi får se hur länge det varar. Om en vecka är det över och fasen vad jag ska vara salongsberusad (aka löjligt full) på bubbel denna tid då ha-ha. Veckan har inte bestått av mer än plugg, praktik och träning men ett par bilder har jag ändå lyckats ta. 

Detta var jag vid typ elva på måndagkväll då jag insåg att jag hade simulering på tisdag och inte onsdag, vilket innebar att simuleringen var schemalagd på praktiktid (den räknas in i praktiken men jag hade oturen (trodde jag) att ha den en förmiddag då jag skulle gå kvällspass) och jag slapp därmed en dag mellan 08-22 på sjukhuset. Det var ett par extra timmar jag tjänade in som kunde gå till sömn, plugg och träning. Mycket värt i tider som dessa! 
Jag är så nöjd över min "nya" frukostvana. Varje morgon oavsett tid ordnar jag ihop detta och har hållt i det sedan januari. Nu är det slut med mackor och jag står mig så mycket bättre. Dessutom är det otroligt mycket godare (och dyrare haha). Typ 800 kcal extra jämfört med två lingongrova också men vi får hoppas att det går rakt ut i biceps he-he. Varje kväll då jag går och lägger mig längtar jag till morgondagen för att få kliva upp och äta detta till frukost!
Imorse vid 06 påväg till praktiken. Uppsala är så vackert. April är så vackert. Mornar är vackra. Och fredagar är vackra! Praktiken går för övrigt väldigt bra. Jag gillar verkligen njurpatienter och detta är ett område jag kan tänka mig att jobba med (säger så om alla områden, jag vet). Dock blir det lite övertid varje dag vilket är drygt då man inte får betalt, men det är som det är. Jag lär mig mycket iallafall. Jag får väl tänka att jag får betalt i kunskap he-he. 
Jag var otroligt frestad att bara strunta i mina träna-äta-vila-planer ikväll och istället dra till stationen och njuta av ett glas rosé i solen som resten av alla Uppsalabor. Dock känner jag mig själv och om jag ska orka en vecka till  med denna stress gäller det att ta alla chanser till vila som finns. Så jag laddade batterierna på bästa tänkbara vis: med årets första utomhusträning i solen. Jissies i min lilla låda vilken bra stämning det var på boxen. Det gick nästan att ta på träningsglädjen. Precis som vi diskuterade förra helgen; detta slår utekvällar. Jag får ut så otroligt mycket av att träna och dela träningsglädjen med människor som gillar det lika mycket som mig. Har haft två bra veckor vad det gäller PB på flera olika områden också så det kanske bidrar. Allt är ju roligt då det går bra ha-ha.  Men ja, idag var det härligt. Inte ens 50 barfaceing burpees kändes jobbigt i solen. 
 
#1 / / Therese:

Vad är receptet på frukosten??? 😍😍😋