/

Saknar den fysiska smärtan så att det gör ont fysiskt

Nu är det en vecka sedan jag tränade sist och jag håller på att bli tokig här borta. Då energin är påväg tillbaka men hostan kvarstår och jag inte vill riskera något är träningssuget större än någonsin. Min instagram svämmar över av träning, och jag har valt att ha det så genom att följa väldigt många träningsprofiler som jag normalt sett inspireras av, men nu blir jag bara irriterad. Och avundsjuk. 

Jag kan inte minnas sist jag var så stillasittande en hel vecka. Säkerligen mår kroppen bra av en sådan lång återhämtningsperiod, speciellt då den är sjuk, men psyket mår desto sämre. Det är inte så konstigt att man känner abstinens efter träning då endorfinerna vilka frigörs under träning är ett endogent morfin och därmed bra på att stilla smärta och skapa ett beroende. Min kropp saknar rent fysisk kickarna helt enkelt. 
 
Och för att inte tala om all tid som blir över! Vad gör man? Då man inte behöver planera in mellis innan träning, tid att ta sig till gymmet, byta om, träna, varva ner, stretcha, hem igen, duscha, äta igen osv har man plötsligt en hel del tid över. Tid jag inte lagt på annat än soffan dessa dagar, men nu börjar jag bli pigg och rastlös igen. Gud vad jag ska njuta nästa gång jag får ta ut mig totalt.