/

Halloweenhelgen

Precis som förra året lyckas jag pricka in jobb under Halloweenhelgen. Eller är den nästa helg? Jag ska i och för sig jobba då också så det spelar väl inte så mycket roll egentligen he-he. Som sagt, i helgen har jag jobbat. Och det har varit ungefär allt jag har hunnit med. Förutom att jag fick smita lite tidigare på lördagen i och med få patienter (kompenseras för alla de gånger vi är tvunga att stanna längre, så oroa er inte för att vi snyltar skattepengar) och jag därmed hann med att testa nya Gymmet Uppsala som slog upp dörrarna samma dag. Det var roligt att vara på ett riktigt gym igen men jag tyckte det kändes lite trångt och saknade riktiga ytor att köra rolig träning på he-he.

Det blev rätt lite sömn i helgen och det i samband med hård träning och mycket bakterier på sjukhuset har jag dragit på mig något och hade lite känningar i halsen igårkväll och imorse. Och jag vet numera bättre än att träna med en kropp som inte är 100% frisk. Därför åkte jag direkt från skolan och bäddade ner mig i soffan och tänkte stanna här resten av kvällen. Gurgla munskölj, äta halstabletter, dricka mina supersmoothies och bli frisk helt enkelt. Jag jobbar inte idag men tar hand om mig själv som om jag vore en patient. Det blir lite roligare då he-he. 

Mitt huvudstående går framåt. Hade en svacka precis efter att jag lärt mig det men nu hittar jag ett stabilt läge där jag kan stå rätt länge. Ska försöka öva upp handstående på samma sätt. Men tänker att om jag verkligen hittar core-spänningen i huvuvdstående kan den senare appclieras till handstående? Det är ju lite samma sak.