/

Ett långt och rörligt inlägg

Vilken helg hörrni! Och än är den inte över. I fredags efter en riktigt trevlig dag med Julia och ett svetttigt pass på gymmet möttes vi tjejer upp på Lutis för att inhandla lite godis till vår spelkväll. Det vankades två matcher Catan med Idol i bakgruden och jag har svårt att föreställa mig en bättre fredag. Speciellt då jag vann sista omgången he-he.  Lördagen startade så tidigt som 05:40 då jag skulle jobba. Det visade sig bli ett av mina lugnaste pass någonsin på akuten vilket alltid är härligt, då kan man ge varje patient lite mer tid och omsorg. Direkt efter jobbet var det glöggmingel i Upplandsväsby som stod på schemat. En väldigt trevlig och "vuxen" kväll. Efter en lång dag slocknade jag innan klockan slagit tio och vaknade därför pigg och utvilad imorse. Australienska scones till frukost och sedan var jag redo för dagens träning. Jag hade tänkt unna mig lite mysig söndagsträning med bara roliga övningar, dock gillar jag ju flås så mitt favorit-ihop-plock resulterade i ett svettigare pass än vad jag tänkt mig. Men det var lika roligt för det! Speciellt då mina doubleunders och kippade toes to bar börjar flyta på riktigt bra. Efter träningen hann jag med att handla snabbt och sedan göra mig fin inför en tur till julmarknaden på slottet (som för övrigt var en stor besvikelse) följt av en fika på stan. Innan jag beger mig iväg på en lyxig söndagsmiddag med tjejerna på en nyöppnad restaurang har jag även hunnit med att stöka fram julen och preppat matlådor inför veckan. Effektiv söndag! Och grattis till dig som orkade läsa såhär långt. Men jag har haft en sådan rolig och bra helg att det kändes värt att dokumentera utförligt! 

Ett av mina fynd på Black Friday, detta träningslinne. Jag tyckte jag såg lite biffig ut i det då det hade hög hals och allt (såndat som framhäver axlarna) och var därför tvungen att ta en spännarbild innan jag åkte till träningen (japp sådant gör jag ibland då ingen ser). Tydligen såg jag stark ut också då en kille sade att han tyckte att det syndes att jag fått muskler sedan i somras då jag började. Spinkiga jag blev typ 10 cm längre ha-ha. 

Mitt i Catan-fokuset. Roligare spel finns nog inte. Julklappstips till alla er där ute! Passar alla. 

Ett annat fynd från Black Friday: detta hårband. Jag och Julia kunde inte låta bli att köpa varsitt. Så gulligt! Mer Blair Woldorf än så blir det inte. 

Dagens pass. Alla övingar är favoritövningar förutom marklyften och wallballs (och doubleunders nu när jag tänker efter, hatar egentligen dem för att jag får så ont i benhinnorna och är så dålig på det haha). Men jag behövde fylla ut passet då det skulle vara sju övningar, sju repetitioner och så sju varav. Och det sägs ju att man ska öva på sådant som man är dålig på... 28,32 minuter tog passet mig och då var det mycket tid som gick åt att hänga på knäna mellan övningarna hö-hö. Tips för er som inte vet vad ni ska träna imorgon! Efter passet filmade jag mig själv då jag gjorde pistolchallange. Dvs från sittande på golvet med utsträckta ben till att ställa sig upp genom en pistolsquat. Filmen blev dock väldigt dålig då mina ben skakade rätt rejält he-he. Men jag ser vig ut på bilden och mitt röda ansikte visar hur mycket jag flåsat.