/

Inför resan

Dagen innan avresa och det är massa grejer som måste fixas. Bland annat var jag tvungen att köpa en ny resväska eftersom min av någon anledning är spårlöst försvunnen. Som vanligt tror jag att jag är ekonomiskt oberoende och köper en väska i typ det dyraste märket på marknaden he-he. Men resväskor köper man inte ofta så då man väl gör det är det lika bra att göra det ordentligt. Får skippa några utgångar i höst bara ;-). Sedan var det dags att göra nya fransar också, väldigt väldigt skönt. Resorb skulle inhandlas precis som solskyddsfaktor, hårsnoddar, en strandväska och nya rakblad. Sådana grejer. Sedan behövde mobilen tömmas på bilder så att jag kan ta nya och lägenheten behövde städas då jag får övernattningsgäster här under tiden jag är borta. Men nu börjar jag bli redo för avfärd. Självklart ska jag dock avverka ett riktigt hårt träningspass innan då det inte lär bli daglig träning där borta, även om jag och Jesper googlat på både gym och utegym he-he. 


Sist men inte minst: nya böcker. Jag hade verkligen längtat efter att gå till akademibokhandeln och gå och läsa på baksidan av böckerna för att se vilka som kändes lockande. En bok hade jag bestämt mig för innan och det var boken om hunden Artur. Det känns givet att läsa den då han bor bara någon gata bort hemma i Ö-vik. Sedan blev det tre nya fantasy-böcker och så får "Sigrid" följa med då jag inte läst klart den ännu. Bara äventyr och fantasy he-he. Det är den enda gener jag läser. Har väldigt svårt för romaner och deckare. Jag vill att det ska vara krig, blod och helst några övernaturliga varelser av något slag. Gärna inte i nutid heller utan helst några hundra år bakåt i tiden. Sedan får det gärna finnas en parallell kärlekshistoria vid sidan av huvudäventyret. Då är jag hemma!