/

Spännande period i livet

Idag startade en spännande tid i mitt liv. Under fem veckor framöver ska jag göra praktik på sex olika avdelningar: akut, intensiv, anestesi, operation, psykiatri och barn. För en kunskapstörstande själ som mig själv är detta rena rama drömmen. Detta kommer vara den period jag ser tillbaka på då jag arbetat på samma avdelning i sådär tio år och suckar åt hur bra och stimulerande jag hade det!

Denna veckas praktik äger rum på Enköpings akutmottagning och jag kan efter ett kvällspass ikväll säga att jag är frälst. Det är helt galet spännande att arbeta på en akutmottagning med tanke på hur många olika tillstånd och människor jag mött ikväll. Och då var jag ändå bara där i knappa åtta timmar. Jag längtar redan till imorgon bitti då det är dags igen! 


#1 / / Caroline :

Men shiiit vad kul! det ÄR ju drömmen att få testa på allt möjligt under sin VFU.. synd att inte vi har så :( lycka till! 😍