/

It's friday I'm in love

FREDAG MINA VÄNNER! Hade noll fredagskänsla till dess att jag kom till gymmet för att köra fredagsfys innan fredagsmys. Väl där blev fredagsfeelingen så pass hög att jag mötte Elina på systemet på vägen hem för att köpa en minivariant av favoritbubblet till vår sushimiddag. Där snackar vi vardagslyx. Eller helglyx nu då det är fredag då. Dock har jag en morgon kvar där väckaren är ställd på 05:30, sjätte dagen i rad. Kämpa. Sedan har jag söndagen ledig, dock ändå fullspäckad, innan de två sista dagarna på praktiken för detta år. Det känns bättre än någonsin faktiskt. Har haft ett litet möte angående framtiden och jag har faktiskt lagt upp min första karriärsplan. Hur sjukt är inte det? Jag har aldrig tänkt sjuksköterskeyrket som en proffesion där man kan göra karriär, men det går ju faktiskt. Möjligheterna är bokstavligen oändliga men jag är så glad att jag har hittat ett spår jag vill satsa på. Känner mig orimligt peppad faktiskt, trots att jag som tjugotvåring sitter hemma i soffan en fredag och tänkte somna innan 22. Livet hade kunnat vara så mycket sämre. 
 
En lite yngre och en lite mer ovetandes Emelie, under sin första vecka på sjuksköterskeprogrammet och under sin absolut första praktikdag. Tänk vad jag lärt mig sedan dess. Kunde knappt ta ett blodtryck. Det bästa är att det finns såå mycket kvar att lära och jag tänker bli bäst på allt!