/

Favoritårstiden

Alla årstider har sin charm, men jag måste ändå säga att tidig höst tar alla priser. Detta är min tid. Dagarna är fortfarande varma och ljusa men luften är sådär härligt fräsch. Människorna är fortfarande solbrända och utvilade efter sommaren med ny energi att förverkliga nya drömmar och mål. Skolan startar. Nya studenter cyklar omkring i nollekläder och sprider livsglädje. Det går fortfarande bra att sitta på uteserveringar och ännu är det okej att gå barbent. De första ljusen tänds på kvällarna tillsammans med en kopp te framför idol. Allt är precis som det ska vara samtidigt som allt är spännande under denna nystart som kommer lika pålitligt varje år. 



Jag är alltid lyckligast på hösten. Det gäller även denna höst. Jag cyklar omkring och kommer på mig själv att le utan anledning. Allt känns lätt och roligt och jag har grejer att se fram emot varje helg till mitten på oktober. Livet är härligt just nu.