/

Lugna veckor

Min vecka började tyvärr rätt dåligt med borttappade nycklar och ett tungt schema på mailen med många kvällar under den kommande praktiken. Men - dagen vände i och med att vi lyckades färdigställa och skicka in en uppgift om barns mag-och tarmsjukdomar på fyra effektiva timmar. Skönt att kunna bocka av ännu en grej. 

Vi har det rätt lugnt i skolan just nu, jag har hunnit förbereda inför tentor i december samt skrivit en uppgift som ska in under praktiken vilket känns väldigt skönt. Istället passar jag på att jobba. Två pass förra veckan och nu i veckan ska jag få provjobba på barnakuten vilket för mig är ENORMT. Har varit så himla exalterad över detta och kan fortfarande knappt tro att det är sant. Jag känner mig väldigt priviligerad.  Dock är det bara provpass där de vill se att jag har kompensen som krävs trots att jag inte läst alla pediatrikkurser ännu.   Läser kurslitteraturen på fritiden för att lära mig så mycket jag kan om vård av barn. De är ju trots allt det finaste vi har här i världen och de kräver extra god och genomtänkt vård :-).


#1 / / Caroline olsson:

Shit vad grym du är! Jag vill så gärna också jobba med barn. Vilken dröm det hade varit att jobba extra inom det under studietiden. Hoppas det går bra! Lycka till :)