/

Spara och resa

Jag och Jesper har sedan vi var i USA siktat på att göra ännu en stor resa nästa sommar. Vi var supernära att boka en sista minuten i augusti men höll oss och sparade pengarna för att kunna göra en ordentlig utsvävning till sommaren igen. Vi har sedan någon månad tillbaka siktat på Kina då jag gärna vill se terrakottasoldaterna och all den häftiga natur som finns runt om i Kina. Men efter att ha fått snaps från min saknade vän Amanda som just nu befinner sig på Gran Canaria känner jag nej, jag MÅSTE åka någonstans där det finns stränder, hav och solstolar. En inte helt konstig känsla under Sveriges mörka höst ha-ha. Därför är Kambodja/Vietnam vår nya drömdestination. En kombination av äventyr, natur, sevärdheter och sol och bad. 

Alla ni studenter vet hur svårt det är att spara pengar. I princip omöjligt. Det hade inte gått utan ett extrajobb och jag har verkligen krigat denna höst vad det gäller jobb. Att plugga är en heltidssysselsättning och det kräver tid, vilket innebär att ska man jobba måste man värna om den vakna tiden för att få allt att gå ihop vilket kräver disciplin. Denna vecka har jag haft praktik fyra dagar, jobbat två och pluggat en = ingen tid för vila precis. Å andra sidan har jag på tre månader nått mitt sparmål som sträckte sig till våren, vilket jag som heter slösa i andra namn är väldigt stolt över. Allt går bara man vill och är beredd att offra lite sömn för det ;-). 

Förhoppningvis har jag lite energi kvar då vi väl når vår destination så jag orkar njuta av allt detta vackra!