/

Sista veckan i dubbel bemärkelse

Imorgon börjar min sista vecka på mitt första universitetsår. Dessutom är det min sista vecka som tjugoåring. Jag är som de flesta vet en väldigt nostalgisk person och har svårt att släppa taget om olika perioder i livet. Får näsan ångest då jag inser att detta fantastiska studieår lider mot sitt slut. Å andra sidan väntar en fantastisk tid med resor, sommarfester, nya bekantskaper och ett jobb jag ser fram emot att utvecklas i. Livet är sådär härligt bra att jag inte vet om jag vill spola tillbaka och återuppleva allt eller bara hoppa framåt till imorgon bara för att jag längtar efter morgondagen. Det bästa jag kan göra är att njuta av nuet. En liten flashback av guldögonblick från det gånga studieåret. Det bästa i mitt liv. 
Första dagen i skolan och självklart vurpar jag med cykel, flashar rumpan i stringtrosor då jag var klänning och skrapade upp både ben, armar och händer. 
Jag och Jessica fann varandra under nollningen. En idag riktigt fin vän som jag tidigare bara hejjat på under gympass! 
Det har varit en massa härliga kvällar på KTC där vi både bekantat oss med medicinska tekniker men också med varandra. Ännu en nyfunnen och kär vän: Linn! 
Det har varit både ett och annat besök på favoritnationen Stocken. Här under tredje studieveckan med Oliver och Carro! 
En av höstens höjdpunkter var helt klart Stocktoberfesten! Längtar redan till årets uppföljare! 
Rockade första tentan och firade med favorittjejerna! 
Det har varit mycket fest men ännu mer träning. Har hittat min favoritträningsform och bekantat mig med många nya ansikten på gymmet. Världens bästa hobby! 
Sedan har jag ju gått och blivit kär också. Jag minns hur Jesper i början av vårt dejtande frågade om jag ville följa med på middagen ovan den 27e november. Detta var över en månad bort och jag minns hur paff jag blev över att han trodde att vi fortfarande skulle träffas då ha-ha. Men så blev det. Och idag, mer än ett halvår senare träffas vi fortfarande <3. 
Så kom vintern, julen och min första hemresa efter månader ifrån mina favoriter. Ellens hår hade blivit längre än mitt och Vera hade blivit om ännu starkare än förut. Så mycket glädje och kärlek i så små förpackningar! 
Vintern passerade och helt plötsligt var det alla hjärtans dag vilket firades med kärlekar i många former. Bland annat på dansgolvet med snyggingarna ovan. 
Jag hann skaffa mig både ett och två jobb. Dels som barnvakt men också som undersköterska på 30A där jag kommer att spendera min sommar med ytterligare tio personer från min klass. Hur grymt kommer inte det att bli?
Flest timmar har jag nog dock spenderat på blåsenhus med trogna pluggkompanioner. Det har varit blod, svett och tårar emellanåt. Men mestadels har vi fantastiskt roligt och jag älskar allt jag lär mig. Bilden ovan beskriver bara en typisk dipp jag får precis då ett nytt område påbörjats och innan jag får grepp om allt he-he...
Ibland har träningen skippats och bytts ut mot vin, godis och skitsnack en vardagskväll mitt i veckan. Precis som ovan! 
Våren kom till Uppsala och det omfamnade vi med grillkvällar och kubb! 
Valborg firades med världens bästa Övikstjejer! 
Efter våren kom sommaren och jag kunde ha klänning i skolan! 
En sista utgång med min absoutluta dansgolvspinga i fredags vilken slutade i oklart blodbad haha. Älskade vän! Kvällen starade med en fantastisk SSK-förfest och avslutades med timmar av oavbruten dans. Kommer sakna ihjäl mig efter alla vänner i sommar!