/

Bröllopet med stort B

Jag vet inte var jag ska börja angående beskrivningen av gårdagen. Vad jag och Jesper fick uppleva var något utöver det vanliga. Bröllopet var bland det vackraste jag skådat på så många vis. Då bruden är kurd var det väldigt mycket dans, sång och glädje som uttrycktes på ett mycket bättre sätt än vad stela svenskar kan och ger utlopp för. Hela rummet var fyllt av kärlek och omtanke, inte bara i den fantastiska dukning och planering paret lagt ner på maten och lokalen utan också i luften bland alla gäster. Jag grät i flera omgångar, inte bara lite charmigt rörd till tårar utan snarare forsande gråt som jag fick tvinga mig till att hejda för att inte förstöra sminket alltför mycket (kan tillägga att jag bättrade på det mer än en gång under kvällen). Kärleken är det vackraste vi har, i alla dess former. Nu är problemet bara att jag inte kan tänka mig att gifta mig någon annanstans än på Grand Hotel i Stockholm... 
Kände mig faktiskt väldigt fin igår i min klänning. Var rädd att jag skulle vara "överklädd" vilket visade sig vara en löjlig oro. Jag dinglade i botten av alla vackra kvinnor, klänningar och håruppsättningar. All färg och alla nationaldräkter var häpnadsväckande vackra! 
Vigseln var kort och rakt på sak, precis som det ska vara enligt mig. Brudgummens syster sjöng vid intågandet och jag önskar jag hade filmat för att kunna förmedla känslorna sången framkallade men satt som paralyserad. Åh vad vackert det var!
Efter vigseln var det mingel i en av alla vackra salonger för att önska brudparet lycka och glädje. Jag och Jesper passade på att pussas lite på balkongen, medtagen av all påtaglig kärlek :-). 
Lokalen och dukningen var spm taget ut en saga. 
Efter att vi fått vin i våra glas dansade brudparet in vilket resulterade i dans för alla gäster i säkert en timma innan kvällen tog oss vidare till den fantastiska middagen. 
Efter middagen och en hel drös med tal var det brudgummens tur att tala, vilket han gjorde med bravur följt av en sång till sin nyblivna hustru. Här brast det för mig totalt varpå våra bordsgrannar frågade om jag var okej ha-ha. Har alltid varit kär i kärleken. Kan förvara mig med att det inte fanns några torra ögon i salen under den stunden. 
Har bara träffat Saba och Martin en gång (plus några få ögonblick igår) men av vad jag upplevt och av alla tal att döma är de fantastiska människor, så varma och jordnära, och jag avundas de människor som känner dem väl. 
Passade på att ta lite toalett-selfies he-he. Förvånansvärt nog höll uppsättningen under hela kvällen trots all dans. Vad som inte höll däremot var mina skor som nu måste kasseras. Men det var det minsta priset att betala för att få uppleva en sådan magisk kväll! 
Dansen och festen bara fortsatte och fortsatte och höjde temperaturen i rummet med minst ett par grader! 
Lyckades fånga en del av buketten i slutet på kvällen då bruden gjorde det klassiska kastet till medlodierna av Beyoncés "All the singel ladies". 
Vi bad en okänd gäst ta kort på oss precis innan taxin rullade fram för hemgång, ingen lyckad bild men den får summera detta inlägg. Ingen bild, video eller låt kan göra denna sagolika kväll rättvisa. Jag unnar Saba och Martin all lycka och glädje i framtiden och hoppas att en vänskap kan växa fram under somrarna ute på Arhoma!