/

Spännande dag

Mitt liv är aldrig tråkigt, alltid lite kaos och minst sagt lärorikt. Idag till exempel hade jag ingen el då jag kom hem. Jag misstänkte direkt att det grundade sig i att jag inte betalat en enda elräkning på de nio månader jag bott här. Detta stämde bra. Så med gråten i halsen ringde lilla förvirrade jag till vattenfall för att försöka teckna ett elavtal och samt ta reda på hur länge jag måste leva utan el, internet och ett fungerande kök. Tack och lov finns det fina, förstående människor som inte dömer utan bara skrattar medhållande åt att han skulle inte heller ha försökt reda ut problemet om han fick gratis el. Nu har jag iallafall ett elavtal, en avfrostad frys och lite mer kött på benen gällande vuxensaker. Bra dag, trots allt. 

Ungefär såhär kände jag mig idag. Sne som fan men nog går det ändå.