/

Påväg mot SSK

Sitter i skrivande stund på bussen påväg hem från min praktik. Har börjat vänja mig vid och faktiskt uppskatta dessa resor. Ca 45 minuter av Emelie-tid där jag varken kan eller vill göra något vettigt. Bara sitta av tiden, slumra till och varva ner. Pendling skulle nog vara ett ganska bra inslag i mångas vardag. Annars då? Praktiken blir roligare för varje dag som går. Jag har fått lagt om sår, assisterat vid katetersättning, tagit fler venprover än vad jag kan räkna (så himla roligt! Samma tillfredställande känsla som att klämma finnar då blodet rinner till ha-ha), spolat och lagt om urostomier, kontrollerat läkemedel, deltagit i ronder och mycket mer. Det känns dock helt ok att det är sista dagen för veckan som jag imorgon måste kliva upp 05.30. Är dessutom mer än redo inför Valborgsfirandet och allt vad det innebär!

Här var första gången jag genomförde ett venprov på en platsarm i höstas under min första vecka på SSK-programmet. Som man lärt sig och utvecklats sedan dess! Är otroligt redo för att lära mig mer varje dag för att slutligen bli den bästa tänkbara sjuksköterskan jag kan.