/

En lista då man är för pigg för att sova

Tre egenskaper jag har:
Effektiv. Ihärdig. Positiv. 

Tre saker jag gillar:
Oboy. Springa snabbt. Uppsala och allt vad det innebär. 

Tre saker jag inte gillar:
Plugga latinska ord. Byta påslakan (helt omöjlgt). Att cykla över A-brunnar. I en cykelstad som Uppsala blir man tyvärr ibland tvungen och det gör lika ont i själen varje gång. Måste psykiskt spotta mig själv över vänster axel varje gång bara för att inte drabbas av otur. 

Tre beteenden jag hatar:
Oj, hata är ett starkt ord. Jag ogillar - folk som går före i kösystem. Snålhet. (viktigt att se skillnad på snål och ekonomisk). Gillar heller inte då folk inte gör rätt för sig, om det räknas som ett beteende? Antar det om det händer upprepade gånger. 

Tre saker jag avundas:
De som föddes med tjock och långt hår (likt alla andra tjejer). De som tycker om all mat! (Har börjat inse vilket jätteproblem det är att inte tycka om mat, skäms mer och mer). Alla människor som är ekonomiskt oberoende, vilken frihet det hade medfört. 

Tre saker jag drömmer om:
Att få barn. (Skrämmer bort alla killar, hejdå). Att bli färdig barnmorska en vacker dag. Att få magrutor, he-he skojar inte, det är mitt mål till sommaren (säger hejdå till alla scones och oboy i samma veva då). 

Tre saker som skrämmer mig:
Hyllan ovanför sängen som jag varje natt tror ska ramla ner. Att skriva den första tentan. Att glömma nycklarna då jag lämnar lägenheten. Dubbelkollar minst tre gånger varje morgon numera, helst av allt ska jag hålla dem framför ögonen så att jag försäkrar mig själv om att jag inte blir utelåst. 

Tre sanningar:
Mina fötter är för tillfället groteska. Måste införskaffa en fotfil och det på momangen. Helst igår. Jag ligger alltid ett steg före i huvudet oavsett vad det gäller. På gott och ont. Skriver ofta fel då jag är på nästa ord i huvudet innan jag fått ned det första på pappret. Men å andra sidan hjälper det mig leva effektivt = jag hinner med det mesta jag vill hinna med. Varje kväll somnar jag till min, i huvudet, planerade framtid. Allt från vad som jag vill ska ske imorgon till hur jag kommer spendera mina dagar som tillbakadragen pensionär. Spelar upp små filmsnuttar för mig själv om mitt lyckade framtida liv och somnar nöjd och lycklig ;-). 

Tre saker som jag vill ha:
En vit päls. En timma hos en kiropraktiker, min rygg är katastrof för tillfället. Kan inte sitta still mer än en timma innan det börjar kila inifrån och jag blir galen. Måste knäcka till den ordentligt. Kan inte komma på någon tredje punkt faktiskt. Bra tecken? Japp. 

Tre saker jag vill kunna men inte kan:
Kunna hela kroppens anatomi och fysiologi utan att plugga. Springa milen under 45 minuter - I'll get there. Ska tamigfan prova imorgon! Återkommer. Spela något instrumet, vilket som helst. Det vore väldigt mysigt att kunna. 

Tre saker jag inte förstår mig på:
Folk som hatar måndagar? Det är nyår en gång i veckan! Embrace it! Att ett diskberg kan bildas så snabbt. Var alla pengar tar vägen. 

Tre senaste filmerna jag sett:
Ego. The Martian. Grown ups. 

Tre senaste serierna jag sett:
Solsidan. Gossip girl. Paradise hotel. (Väldigt stimulerande och givande serier ha-ha. Min hjärna klarar inte mer än detta efter långa dagar av studier ;-)).