/

Kreativa intervaller

Jag måste dela med mig av några riktigt roliga intervaller jag satte ihop imorse. Jag kände varken för att cykla eller springa men ändå för få upp pulsen, jag satte därför ihop två andra pulshöjande övningar till ett intervall-pass på 50 minuter. Ibland flödar kreativiteten ;-). 

Jag stakade så snabbt jag kunde under tre minuter med ett motstånd så pass att jag orkade hela vägen. Ca 6/7 av 10 för er som är bekanta med motståndet på stakmaskiner. Direkt därefter hade jag tidtagaruret redo på telefonen vilket jag klickade igång på två minuter och började med boxjumps. Jag bestämde mig för att köra tolv stycken i rad vilket tog ca 25 sekunder, desto snabbare man hoppar desto längre vila får man innan det är dags för att staka igen. En intervall tar alltså fem minuter och detta upprepade jag tio gånger. Riktigt kul som sagt! Pulsen hinner gå ner ordentligt mellan intervallerna samtidigt som alla kroppens stora muskelgrupper får jobba. Längtar till nästa gång jag ska köra dem igen ha-ha. Testa! 


#1 / / Anonym:

Blir inspirerad av din träning!! Men, varför stakmaskin och inte ge dig ut i skidspåret och staka?