/

Året 2014

Jag är inne på sista kapitlet i 2014 års bok. Sista kapitlet döper jag till Åreresan då vi imorgonförmiddag tar bilen och rullar mot nya äventyr. 2014 har för mig varit ett fantastiskt år med massor av roliga händelser. Jag har hunnit med ofattbart mycket och som alltid blir jag nostalgisk då jag inser att inget av allt det underbara kommer att komma igen. Men istället påbörjas en ny bok som jag vet kommer skrivas med en lika spontan, glad och äventyrslysten penna. Jag ser fram emot vad kommande år har att erbjuda! Här kommer några frågor king det gångna året! 

Hur startade du ditt 2014?
Mitt 2014 startade i Hemavan tillsammans med några av mina bästa vänner där vi festat ett par dagar och haft det allmänt bra. En otroligt lyckad resa måste jag säga! 

Vilken var årets bästa månad?
Jag skulle nog utse Juli till årets bästa månad då det framförallt var otroligt varmt och soligt! Men också för att jag var så duktig på att ta vara på varenda dag, oavsett om jag jobbade eller inte. Det var kärlek och vänskap, sena kvällsbad, glass och strandhäng. Allt jag värdesätter här i livet!

Gjorde du något du aldrig gjort förr?
Ja jag tog studenten! 

Vad lärde du dig under året?
Jag har lärt mig väldigt mycket om mig själv det senaste halvåret då jag varit singel, vilket jag i princip aldrig varit under någon längre period, och kunnat prioritera mig själv först. Jag har lärt känna mig själv ordentligt vilket jag är glad över. 

Årets galnaste minne?
Måste nog säga hela vistelsen i Norrfällsviken under midsommar. Det var galet, på gott och ont! 

Vilka länder besökte du?
Spanien och Italien! Spenderade en vecka tillsammans med klassen i Las Palmas och en vecka i Rom med mina föräldrar. Båda resorna oförglömliga!

Vad lade du mest pengar på?
Nöjen! Som alltid. Jag lägger otroligt mycket pengar på biljetter, resor inom och utanför Sverige, bowling, bio, utgångar, middagar osv. Ser mycket mer värde i det än klädesplagg och dylikt.  

Årets roligaste dag?
Hm. Skulle nog säga mösspåtagningen! Det var en fantastisk dag tillsammans med mina bästa vänner och stans alla 95or. 

Årets tråkigaste dag?
Minns att dagarna efter studenten var tråkiga på många vis. Vädret var dåligt, jag var sjuk, allt det roliga var över och min familj var i Stockholm. Jag var ensam med två säckar tomburkar som jag inte orkade åka och panta ha-ha. Inte precis årets mest minnesvärda dagar!

Vad har du blivit bättre på under året?
Att lyfta vikter ;-). Nej men jag har blivit väldigt mycket starkare i höst vilket jag är stolt över. I våras klarade jag inte att göra en endaste armhävning på tå vilket jag nu kan göra mååånga av. 

Ångrar du något du gjorde?
Tror inte på det här med att ångra saker. Man tar beslut och de får man leva med, det kändes rätt för stunden! 

Vad ska du göra bättre kommande år?
Äta bättre! 

Vilka låtar kommer påminna dig om 2014?
Wasted, Din Soldat, Ugly Heart och Cheerleader. 

Vilken vän har stått dig närmast?
Johanna, Lovisa och Amanda skulle jag nog säga. Framförallt Johanna nu i höst!

Vilka var årets största händelser?
Studenten, Romresan och Midsommar. 

Vad skrattade du mest åt?
Mig själv. Mest hånskratt eller för att det helt enkelt är enklare att skratta än att gråta ;-). 

Vilken blev årets bästa högtid?
Påsken var mysig. 

Vad gjorde du på din födelsedag?
Firades av släkt och vänner innan jag som alltid åkte till Picknickfestivalen tillsammans med vänner och pojkvän. 

Årets pinsammaste ögonblick?
Skäms faktiskt himla sällan. Men det var rätt pinsamt att förklara blåögat för folk. 

Årets stoltaste ögonblick?
Då jag fick gå upp på scenen i Nolaskolans aula och ta emot stipendium. 

Årets sorgligaste ögonblick?
En fredagkväll då jag inte hade något som helst att göra. Kanske inte låter så hemskt men i min värld är det höjden av sorg. Grät för att jag tyckte att livet var så tråkigt. I skrivande stund skrattar jag åt mig själv (igen) för att jag är så töntig. Men som jag sa har jag lärt mig en hel del om mig själv och en av de sakerna är att mitt sociala behov är omättligt.

Årets mest ångestfyllda ögonblick?
Valdagen. Inte på grund av valet utan andra mer privata orsaker. Nu blir ni nyfikna va? Höhö. 

Årets lyckligaste ögonblick?
Jag minns en dag i somras då vi åkt ut till Ottelandet och det var närmare trettio grader varmt. Vi grillade korv, spådde varandra i sanden, lyssnade på musik och skrattade åt fula poser i vattnet. Då var jag verkligen genomlycklig! 

Vilka blir nästa års nyårslöften? 
Att äta bättre som sagt. Är inte så mycket för nyårslöften egentligen då jag anser att det blir mer ångestladdat än nyttigt för en själv. Man ska leva som man vill och inte göra saker som känns onaturliga för en bara för att man avgett något löfte som ingen ens kontrollerar om man håller.