/ emelie forsberg /

TIPS NÅGON?

Okej, call me crazy men jag är supersugen på att göra dreads! Inte tjocka Bob Maley-dreads utan lite tunnare a la Shakria ungefär. Så då är frågan, är det värt det? Kommer håret att falla sönder när jag tagit ut dem? Jag tänker nämligen göra "hemmagjorda" om jag gör dem, så jag kan ta ut dem när jag tröttnat utan att behöva raka av håret.

Har någon av mina otroligt många läsare (haha dagens skämt) haft det? Eller vet ni hur det funkar? Jag tränar ganska ofta så skulle det funka att aldrig duscha håret eller skulle jag bli socialt handikappad pga av dålig hygien haha?

#1 / / Gabriella:

Gabbi säger: GÖR DE! GÖR DE! GÖR DE!!! :D
Också kan du börja spela musik och bli estet och åka på hippiefestivaler på samma gång!!! ;)

haha, nemen lite tips och råd...
Dreads sliter på håret, ja! Och du har ju så himla fint hår så frågan är om det är värt...? Men som du skriver... hemmagjorda är absolut bästa skulle jag tro om du vill göra det.
Hygienen behöver du inte oroa dig för... Du kan duscha exakt lika mycket som tidigare och det finns även speciella dreads-schampon som går att köpa, så själva dreadsen håller sig fräscha :)

Sedan vet du ju att din kusin skulle bli riktigt glad om du gjorde de! Jag står bakom dig i detta! ;)

#2 / / Gabriella:

Btw... här är en bra sida du kan kolla in :)

http://dreadstuff.com/index.php

KRAM!